packaging design voor het schap
 

home

Packaging design voor het schap

   

Donderdagavond 11 april

 

 

 

 

 

 

 

Milford

ben je van 18.30 tot 21.30 uur van harte welkom in de collegezaal van het Grafisch Lyceum Utrecht op de Vondellaan 178 om te luisteren én te kijken naar de lezing van Kasper Looije van Millford brand-id. Een van de topontwerpbureaus van Nederland op het gebied van verpakkingen en branding.

Millford helpt merken te groeien door Design in te zetten om toegevoegde waarde te creëren. Een van de disciplines is verpakkingsontwerp waarvan je veel terug ziet in de supermarkt. Zoals we weten staan de supermarkten onder zware druk. A-merk producten hebben het zwaar. Aan de ene kant is er de wedloop tussen de retailers; wie de voordeligste is in de strijd om de gunst van de consument. Aan de andere kant gaan de kosten van de grondstoffen voor voedingsmiddelen omhoog. Een prijsstijging die retailers niet willen doorberekenen aan hun klanten. Het is duidelijk, geld verdienen met je merk en producten valt niet mee vandaag de dag. Voeg daar aan toe dat grote budgetten voor above the line communicatie niet langer haalbaar zijn en het wordt duidelijk dat de consument op de winkelvloer moet worden overtuigd. En dat gebeurt niet alleen op basis van prijs. 70% van de aankoopbeslissingen vindt plaats in de supermarkt. Voor het schap.
De verpakking moet de shopper dus in luttele seconden zien te overtuigen. Daar ligt een mooie uitdaging, niet alleen voor ontwerpers, ook voor producenten.

In de supermarkt wordt er geworsteld met deze uitdaging; veel A-merken en huismerken doen elkaar na. We zien veel ‘productverpakkingen’ en eenheidsworst en nauwelijks merken die hun eigen weg durven te kiezen vanuit hun kracht.

De uitdaging ligt bij het ontwikkelen van meer toegevoegde waarde. Uiteraard met fantastische en innovatieve producten, maar meer ook met onderscheidend én relevant design. Uitgaand van eigen kracht, gebaseerd op een sterk idee en gebouwd op vertrouwen in je eigen visie op de toekomst. Dat is waar de kracht ligt van Millford.

Met ruim 20 jaar ervaring in verpakkingsontwerp heeft Millford bijgedragen aan de groei en ontwikkeling van veel van de grote merken van Nederland. En erbuiten.
Met de jaren is Millford zich ook gaan ontwikkelen op het gebied van Corporate Identities en winkelomgeving. Zo hebben we ook van veel grote en kleinere merken het gezicht mogen vorm geven.

Millford is een energieke samenstelling van ongeveer 30 personen die als één team staan voor een professionele aanpak om de ambitie van de klant te verwezenlijken.

 

Spreker Kasper Looije

Kasper Looije werkt sinds 2010 bij Millford als strateeg. Opgeleid als productontwerper heeft hij direct de commerciële kant van het ontwerpen opgezocht. Bij Millford verbindt hij de ratio van marketing en de emotie van creatief werk met elkaar. Op deze manier werkt Millford aan het realiseren van de ambities van de klanten, en daagt ze uit te nog een stapje verder te gaan.

Bij Millford heeft Kasper gewerkt voor klanten als de Staatsloterij, Albert Heijn, Gall & Gall, Royal HaskoningDHV, Melvita honing en is betrokken bij verscheidene New Business trajecten.

De toegang is gratis en iedereen is van harte welkom!

Wil je je alvast laten inspireren? Loop de supermarkt in en het moet gek gaan als je daar geen werk van Millford tegenkomt... Je kunt ook alvast de website bezoeken om een idee van dit topbureau te krijgen: www.millford.nl

 

 

 

 

 

 

 

 

[ terug naar boven ]

> update van 04.01.2018 <