concept & copy
prijzen op maat

be apart
cursussen
pro trainingen
startdata
inschrijven
nieuws
informatie
links
impressies
korting
contact

home

 

Art Direction, fase 2 concept & copy

 

 

 

Programma-opzet / beschrijving

Art direction fase 2 [Concept & Copy], vormt de basis van communi-catie. Goede concepten en scherpe teksten zijn schaars. Daar kun je mee opvallen, prijzen mee verdienen en de mooiste tijd van je leven mee vullen. Binnen deze exclusieve cursus wordt inzicht gegeven in de wijze waarop een goed concept tot stand komt en waar de rol van de art director en copywriter ligt. Zowel aan het deel Concept, [art] als Copy wordt gelijkwaardig aandacht geschonken. Binnen Concept worden onderdelen behandeld uit onderzoek, strategie, doelgroepbenadering en de mogelijke communicatievormen. Dit alles met een zwaar accent op concepting. Binnen Copy wordt diep ingegaan op copy-platvormen, one-liners, bodycopy, long copy en wat is goed en wat niet. Significante verschillen van communicatie-stijlen tussen B-to-B, retail, overheid en non-profit worden duidelijk zichtbaar. De cursus wordt gegeven vanuit de context reclame-branche en de communicatie-
en creatieve industrie in het algemeen. De cursus wordt gegeven door professionele conceptteams van middelgrote, landelijke reclamebureaus.

Beknopt programma art direction fase 2 Concept & Copy
• Introduktie. Wie doet wat bij concept & copy en waarom. Niveaubepaling, teamsamenstelling. Port-folio.
• Copy en Art. Waar staat het voor,
wie doet wat en wat doe je er uiteindelijk mee.
• De art of concepting.
Print-campagnes in de breedtste zin van het woord.
• Goede en slechte concepten.
Review van gemaakt, prijswinnend werk.
• Van schets naar representatie.
Briefing 1e concept-opdracht. Briefing 1e case.
• Creatief Team Reclameburau.
De dagelijkse praktijk.
• Illustratie/visualising.
Wat, wanneer, met wie, het hoe en het waarom.
• Fotografie. Welke... Wat... Hoe zet je fotografie in, met wie ga je het doen en hoe maak je een goede creatieve briefing voor fotograaf of productiemaatschappij.
• Trendwatching. Showreels, trends en inspiratie.
• De 'andere kant'. Hoe ga je met je opdrachtgever om,
wat wel en wat niet, wanneer, presentatietechniek.
• Freelance conceptteam.
De dagelijkse praktijk.
• Presentatie Opdracht 1 en 1e case.
• 'Oude' en 'Nieuwe' media.
Hoe ga je er binnen een concept mee om,
hoe zet je de media in. Briefing 2e opdracht.
• 'Long' over 'short copy'.
Briefing 2e case.
• Presentatie. Opdracht 2.
• Adio-visuals. Wat is het precies, wie doet het, integratie
in concepting. Briefing 3e opdracht.
• Bezoek professionele AV-studio.
• Outdoor. Hoe zet je het in, wat wel/niet/waarom.
• Presentatie 2e Case en Port-folio.
• Presentatie Opdracht 3.
• final presentatie port-folio en review.

Doelgroep

grafisch vormgevers en art directors met praktijkervaring die zich als professioneel conceptteam willen manifesteren

Doelstelling

Middels een portfolio van concepten en cases zich als conceptteam te presenteren.

Cursusduur

20 weken, 1 avond per week.

Lestijden

9.00 tot 16.00 uur of 18.30 tot 21.30 uur

Groepsgrootte

Maximaal 14 personen

Voorkennis

Enige jaren ervaring als grafisch vormgever en/of tekstschrijver. Certificaat art direction fase 1 of gelijkwaardige ervaring

Certificaat

U ontvangt een certificaat bij voldoende eindresultaat

Prijs

€ 2.900,- (exclusief materiaal)

Bijzonderheden

Voor alle softwaretrainingen geldt dat het kunnen oefenen van de geleerde lesstof thuis of op de werkplek noodzakelijk is.

   
  Inschrijven

 

 

 

 

 

 

[ terug naar boven ]

> update van 05.01.2018 <